هدف تحقیق حاضر بررسی مؤلفههای مؤثر بر موفقیت
زنان کارآفرین مجتمعهای قالیبافی و ابزار تحقیق پرسشنامه بود. جامعه آماری تحقیق شامل
دویست نفر از زنان کارآفرین مجتمعهای قالیبافی استان مازندران بود که 127 نفر به عنوان نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. در نهایت، 120
پرسشنامه جمعآوری و تحلیل شد. نتایج توصیفی تحقیق نشان داد که اکثر پاسخگویان میزان
موفقیت زنان کارآفرین مجتمعهای قالیبافی را در سطح متوسط ارزیابی کردند. همچنین،
نتایج آزمون همبستگی نشاندهنده مثبت و معنیدار بودن رابطه درآمد سالانه، سابقه
فعالیت قالیبافی، عوامل شخصیتی، مشارکت اجتماعی، عوامل قانونگذاری، منابع اطلاعاتی،
مدت زمان آموزش بازاریابی و سن با موفقیت زنان کارآفرین مجتمعهای قالیبافی
بود؛ همچنین، میزان تأثیر تسهیلات بانکی در کارآفرینی، میزان ساعات دوره آموزشی مدیریت
مالی، میزان ساعات دوره آموزشی کسبوکار و میزان ساعات دوره آموزشی مدیریت راهبردی
با موفقیت زنان کارآفرین رابطه منفی و معنیدار داشتند. نتایج رگرسیون چندگانه نیز
نشان داد که مشارکت اجتماعی، عوامل شخصیتی، درآمد سالانه، عوامل قانونگذاری، منابع
اطلاعاتی و ساعات دوره آموزشی کسبوکار 90/98 درصد از تغییرات میزان موفقیت زنان کارآفرین
قالیباف را تبیین میکنند.