هدف تحقیق حاضر بررسی مؤلفههای مؤثر بر موفقیت زنان کارآفرین مجتمعهای قالیبافی و ابزار تحقیق پرسشنامه بود. جامعه آماری تحقیق شامل دویست نفر از زنان کارآفرین مجتمعهای قالیبافی استان مازندران بود که 127 نفر به عنوان نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. در نهایت، 120 پرسشنامه جمعآوری و تحلیل شد. نتایج توصیفی تحقیق نشان داد که اکثر پاسخگویان میزان موفقیت زنان کارآفرین مجتمعهای قالیبافی را در سطح متوسط ارزیابی کردند. همچنین، نتایج آزمون همبستگی نشاندهنده مثبت و معنیدار بودن رابطه درآمد سالانه، سابقه فعالیت قالیبافی، عوامل شخصیتی، مشارکت اجتماعی، عوامل قانونگذاری، منابع اطلاعاتی، مدت زمان آموزش بازاریابی و سن با موفقیت زنان کارآفرین مجتمعهای قالیبافی بود؛ همچنین، میزان تأثیر تسهیلات بانکی در کارآفرینی، میزان ساعات دوره آموزشی مدیریت مالی، میزان ساعات دوره آموزشی کسبوکار و میزان ساعات دوره آموزشی مدیریت راهبردی با موفقیت زنان کارآفرین رابطه منفی و معنیدار داشتند. نتایج رگرسیون چندگانه نیز نشان داد که مشارکت اجتماعی، عوامل شخصیتی، درآمد سالانه، عوامل قانونگذاری، منابع اطلاعاتی و ساعات دوره آموزشی کسبوکار 90/98 درصد از تغییرات میزان موفقیت زنان کارآفرین قالیباف را تبیین میکنند.
قاسمی, مهدیه, & احمدپور, امیر. (1396). بررسی مؤلفههای تأثیرگذار بر موفقیت زنان کارآفرین قالیباف استان مازندران. روستا و توسعه, 18(3), 1-20. doi: 10.30490/rvt.2018.59435
MLA
مهدیه قاسمی; امیر احمدپور. "بررسی مؤلفههای تأثیرگذار بر موفقیت زنان کارآفرین قالیباف استان مازندران". روستا و توسعه, 18, 3, 1396, 1-20. doi: 10.30490/rvt.2018.59435
HARVARD
قاسمی, مهدیه, احمدپور, امیر. (1396). 'بررسی مؤلفههای تأثیرگذار بر موفقیت زنان کارآفرین قالیباف استان مازندران', روستا و توسعه, 18(3), pp. 1-20. doi: 10.30490/rvt.2018.59435
VANCOUVER
قاسمی, مهدیه, احمدپور, امیر. بررسی مؤلفههای تأثیرگذار بر موفقیت زنان کارآفرین قالیباف استان مازندران. روستا و توسعه, 1396; 18(3): 1-20. doi: 10.30490/rvt.2018.59435